PRIRODNO MATEMATIČKI
FAKULTET UNIVERZITETA U NIŠU |
||||||||||||||||||
ODSEK ZA MATEMATIKU I INFORMATIKU | ||||||||||||||||||
STRUČNI NAZIV : profesor matematike i računarstva |
||||||||||||||||||
METODIKA NASTAVE MATEMATIKE |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
NASTAVNI SADRŽAJ |
||||||||||||||||||
Predmet i razvitak metodike nastave matematike (MNM): Predmet, zadaci i podela MNM. Ciljevi nastave matematike. Metodologija istraživanja u MNM. Veze MNM sa drugim naukama. Naučni metodi u nastavi matematike: Naučni metodi. Posmatranje, eksperiment i upoređivanje. Analiza i sinteza. Uopštavanje, sistematizacija i apstrakcija. Indukcija, dedukcija i analogija. Matematički pojmovi i metodika njihovog izučavanja: Forme mišljenja. Sadržina i obim pojma. Definisanje pojmova. Vrste definicija. Klasifikacija pojmova. Uvođenje matematičkih pojmova. Usvajanje matematičkih pojmova. Tipične greške u definicijama. Kontraprimeri. Matematička tvrđenja i metodika njihovog izučavanja: Tvrđenja. Iskazi, iskazne formule i iskazne funkcije. Aksiome i teoreme. Potreban i dovoljan uslov. Metodika uvođenja i izučavanja teorema. Metodika rasuđivanja i izvođenja zaključaka: Vrste rasuđivanja i zaključivanja. Zaključivanje po analogiji. Indukcija - potpuna i nepotpuna. Zaključivanja sa sigurnom tačnošć’šću. Metodi dokazivanja matematičkih tvrđenja: Dokazi teorema. Direktni metodi dokazivanja. Indirektni metodi dokazivanja. Matematička indukcija. Metodika dokazivanja teorema. Matematički zadaci i matematičko mišljenje: Matematički zadatak. Metodi rešavanja zadataka. Matematičko mišljenje. Uloga zadataka u nastavi. Principi, metodi i forme nastave matematike: Nastavni proces. Didaktički principi. Nastavni metodi i nastavne forme. Izbor i kombinacija nastavnih metoda. Organizacija nastave: Nastavni čas. Vrste nastavnih časova. Planiranje nastave: godišnje i tematsko. Priprema nastavnika za nastavni čas. Samostalni i domaći rad učenika. Proveravanje i ocenjivanje znanja učenika. NAČIN POLAGANjA ISPITA: Ispit se polaže: pismeno, usmeno i praktično. Pismeni deo ispita je eliminatoran. LITERATURA: Osnovna: 1. S. Prvanović: Metodika savremenog matematičkog obrazovanja u osnovnoj
školi, Beograd, 1970. Pomoćna: 1. V.Poljak: Didaktika, Školska knjiga, Zagreb, 1985.
|
||||||||||||||||||
Ispitna pitanja |